فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، سردار حیدر عباس‌زاده در نشست خبری که امروز (۱۵ مردادماه) در فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به […]

فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، سردار حیدر عباس‌زاده در نشست خبری که امروز (۱۵ مردادماه) در فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به حوزه امنیت عمومی کمک کند، تعامل محیطی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه است و انتظار می‌رود در این زمینه گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.

وی افزود: امیدواریم علاوه بر همکاری خوب اصحاب رسانه در انتشار اخبار نیروی انتظامی، هشدارهای پلیس در حوزه پیشگیری نیز اطلاع‌رسانی شود.

کاهش جرایم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کاهش جرایم خشن در چند سال اخیر، تصریح کرد: در حوزه امنیت عمومی همه توان نیروی انتظامی را به کار گرفته‌ایم. در سال ۹۶ جرایم خشن نسبت به سال ۹۵، ۱۳ درصد کاهش یافت. البته این آمار کاهش، در شش ماهه دوم، ۴۳ درصد بوده است.

عباس‌زاده عنوان کرد: همچنین با ادامه تلاش‌ها در سال ۹۷ شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرایم خشن نسبت به سال ۹۶ بوده‌ایم. از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز جرایم خشن ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های ذیربط جهت کاهش جرایم در حوزه سرقت، بیان کرد: در نشستی که با وزیر کشور داشتیم، برای ۱۴ دستگاه اجرایی وظایفی تعریف شد که اگر همه این دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل کنند، شاهد کاهش جرایم در حوزه سرقت خواهیم بود.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه جرایم خشن در کشور شامل هفت مولفه هستند، گفت: سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، تجاوز به عنف، قتل، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری، شرارت و تیراندازی جرایم خشن هستند که در مجموع این جرایم خشن ۱۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

جمع‌آوری ۲۴۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز در سال جاری

وی با اشاره به کاهش تیراندازی‌ها در سال جاری، گفت: یکی از موضوعاتی مهمی که نیروی انتظامی در سه سال اخیر پیگیری کرده، بحث تیرانداز‌های بوده است. از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۲۴ درصدی تیراندازی‌ها نسبت به سال گذشته هستیم.

عباس‌زاده عنوان کرد: در طول سه سال اخیر در راستای جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز ۷۷ طرح اجرا شده است. امسال در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز جمع‌آوری شده است و ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات سلاح داشته‌ایم. همچنین از شهریورماه ۹۶ تاکنون شاهد کاهش ۴۰ درصدی تیراندازی شاکی‌دار بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: خوزستان برای دو سال پیاپی در کشف سلاح رتبه نخست را کسب کرده است. امسال نیز نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش کشف سلاح داشته‌ایم.

کاهش تصادفات فوتی

وی عنوان کرد: در بحث ترافیک در سال ۹۶ نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه خوزستان رتبه نخست در کاهش تصادفات را کسب کردند و در سال ۹۷ نیز شاهد این کاهش بودیم. همچنین از ابتدای امسال تاکنون در حوزه درون‌شهری شاهد کاهش ۱۹ درصدی تصادفات فوتی و در حوزه برون‌شهری کاهش ۱۳ درصدی تصادفات فوتی بودیم.

ارسال ۲۱۳۰ پیام در خصوص کشف حجاب در خودرو

عباس‌زاده در خصوص موضوع کشف حجاب در خودرو، گفت: یکی از نگرانی‌های مردم در زمینه کشف حجاب در خودرو بوده است که نیروی انتظامی در این زمینه عملکرد خوبی داشته و از ابتدای سال تاکنون در زمینه کشف حجاب ۲ هزار و ۱۳۰ فقره پیام ارسال شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به مراحل برخورد پلیس با افرادی که حجاب خود را در خودروها رعایت نمی‌کنند، بیان کرد: در صورت مشاهده کشف حجاب در خودرو، نخست از طریق پیام این افراد را مطلع می‌کنیم که باید فرد ظرف ۷۲ ساعت به مقر پلیس امنیت اخلاقی جهت اخذ تعهد مراجعه کند.

وی افزود: در صورتی که این افراد به مقر پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکنند، با ورود خودرو به درون شهر بلافاصله خودرو به مدت ۲۱ روز توقیف خواهد شد.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر برای بار دوم شاهد کشف حجاب این افراد باشیم و حجاب خود را رعایت نکنند، خودرو توقیف می‌شود و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود. در این مرحله در صورتی که این افراد به مقر پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکنند، خودرو برای همیشه توقیف خواهد شد.

عباس‌زاده عنوان کرد: همچنین سگ گردانی و استفاده از شیشه‌دودی غلیظ در خودروها ممنوع است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به برگزاری مرتب دیدار مردمی، گفت: سعی کرده‌ایم ارتباط نیروی انتظامی با مردم بسیار خوب باشد و دوشنبه هر هفته حدود ۲۰۰ نفر از مردم مشکلات و درخواست‌های خود را به مسئولان نیروی انتظامی انتقال می‌دهند. در این خصوص سعی کرده‌ایم محدودیتی در ملاقات مسئولان نیروی انتظامی و مردم وجود نداشته باشد.