[ad_1] خبرگزاری ایرنا: یک فعال سیاسی اصولگرا می‎گوید: جناح اصولگرایی یک‎پارچه نیست و در انتخابات آینده، به تک فهرست نخواهد رسید. ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا و دبیر حزب ایران زمین درباره موضع اصولگرایان درباره کاندیداتوری علی لاریجانی می‎گوید: اصولگرایان یک پارچه نیستند. حمایت طیفی از اصولگرایان از آقای لاریجانی را نمی‎توانیم به کل جناح […]

[ad_1]

خبرگزاری ایرنا: یک فعال سیاسی اصولگرا می‎گوید: جناح اصولگرایی یک‎پارچه نیست و در انتخابات آینده، به تک فهرست نخواهد رسید.

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا و دبیر حزب ایران زمین درباره موضع اصولگرایان درباره کاندیداتوری علی لاریجانی می‎گوید: اصولگرایان یک پارچه نیستند. حمایت طیفی از اصولگرایان از آقای لاریجانی را نمی‎توانیم به کل جناح اصولگرایی تعمیم بدهیم. تا الان من به عنوان یک فعال سیاسی، این استنباط را ندارم که الزامات انسجام رعایت شود. لذا اگر طیفی از اصولگرایان از آقای لاریجانی حمایت کند، به معنای حمایت همه اصولگرایان نیست.

از طیف پایداری چیزی باقی نمانده!

رئوفیان همچنین معتقد است: «اصولگرایانی که منسوب به جمنا هستند، صد در صد با نامزدی آقای لاریجانی مخالف هستند. از اصولگرایان پایداری هم که چیزی باقی نمانده‎ است و تنها سه نفر مدعی‎اند که عقبه‎ای ندارند. جمنا هم که در انتخابات گذشته نشان داد نحوه چینش انتخاباتی‌اش، شباهتی به یک فعالیت سیاسی ندارد و در آن زمان، قاعده بازی را رعایت نکرد. در واقع جمعی از فعالان اجتماعی، با صلوات می‎خواستند در یک جمع صد هزار نفری، ببینند چه کسی رأی بیشتری دارد. لذا این کار باعث شد بعضی‎ها قهر کنند و بعضی زائل شوند و البته نتیجه انتخابات را هم دیدیم.»

هر چقدر کشور آسیب دیده، بخاطر دعوای جناحی است

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه برخی اصولگرایان، لاریجانی را به خاطر رفت‎وآمد با برخی از اصلاح‎طلبان قبول ندارند، ادامه می‎دهد: این موضوع از سمت کسانی است که انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را فقط برای پیروزی جناحشان، هدف‎گذاری می‎کنند. ولو اینکه نامزدی از جناح دیگر، شایسته باشد. درصورتی که نباید دعوای اصلاح‎طلبی و اصولگرایی در کشور وجود داشته‎باشد. هر چقدر کشور آسیب دیده، بخاطر همین دعوای جناحی است. درد امروز مردم، اصولگرایی و اصلاح‎طلبی نیست، واقعا از مردم خجالت بکشند و ببینند مردم از آنها چه می‎خواهد.

او معتقد است: اصولگرایان به هیچ‎وجه درمورد آقای لاریجانی به اجماع نمی‎رسند. البته نه فقط درمورد ایشان بلکه درمورد هیچ‎کس دیگری هم این اتفاق نمی‎افتد. شما فکر می‎کنید، اصولگرایان بر سر آقای قالیباف اجماع دارند؟ درمورد آقای قالیباف هم که رنگ و بوی جمنایی دارد، اجماع نمی‏ شود.

اصولگرایان به یک فهرست نمی‎رسند

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین بیان می‎کند که ما قطعا در جناح اصولگرایی، تک فهرستی نخواهیم داشت و چند فهرستی خواهیم داشت. بنابراین مردم باید از میان این فهرست‎ها، نماینده انتخاب کنند.

او همچنین می‎گوید: کسی که کلی‌نگر نیست و به‎دنبال عشیره‎بازی و جناح‎بازی است به درد نمایندگی نمی‎خورد.

رئوفیان می‎افزاید: تجربه آقای قالیباف، آقای لاریجانی و سایر چهره‎ها نشان داده که به نظام خدمت کردند، ولو انتقاداتی هم به آنها وارد باشد. اما من ضمن احترامی که برای آنها قائلم و اصلا فکر نمی‎کنم که این افراد باید تضعیف شوند، باید بگویم یک جمعی درصدد تخریب و تضعیف این چهره‎ها هستند. با این حال، آقای لاریجانی دیگر در مجلس عمرش را گذرانده و می‎داند مجلس یعنی چه و نماینده باید چه ویژگی‎های داشته باشد و اگر کسی در جناح مقابل، شایستگی‎هایی داشته باشد با او مراوده می‎کند. اما به همین خاطر مورد غضب برخی واقع می‎شود.

او می‌گوید: فراخوان اخیر آقای قالیباف، فراخوان خوبی بود و تا الان ۶ هزار نفر ثبت نام کردند و هزار و هشتصد نفر، به طور کامل وارد عرصه شده‎اند اما خود آقای قالیباف، چقدر به درد مجلس می‎خورد؟ ایشان نیروی اجرایی قوی است و در شهرداری با وجود انتقادات، خوب کار کرد. به نظر من ایشان برای انتخابات نمی‎آید، اما درصدد است که جمعی را بسیج کند و مجلس نو و تازه نفسی راه بیاندازد.

رئوفیان همچنین ادامه می‎دهد: من به آقایان و چهره‎های سیاسی، توصیه‎ای دارم. اگر الان از آنها می‎پرسند که آیا بنا دارید در انتخابات شرکت کنید نگویند خیر، اما بعدها وقتی نامزد انتخابات می‎شوند و از آنها می‎پرسیم که چرا آمدی؟ میگویند بر ما تکلیف شد، فشار مردم بود، خیلی‎ها اصرار کردند و در خانه‎مان را از پاشنه درآوردند، این‎حرف‎ها دیگر قدیمی شده‎است. اگر می‎خواهید بیاید، صادقانه بگویید می‌خواهم نامزد شوم. چراکه ما به شخص شما کاری نداریم، برنامه‎هایتان را به مردم بگویید.

خیال اصولگرایان راحت نباشد

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین می‎افزاید: در انتخابات‎های گذشته مانند انتخابات ریاست جمهوری هم که جمنا بود، همینطور بود. اصولگرایان در انتخابات مجلس هم به اجماع نظر نرسیدند و سهم خواهی باعث شد ۳۰ نفر لیست امید، در تهران به مجلس راه پیدا کند. این موضوع در جبهه اصولگرایی، به عنوان یک عامل بازدارنده در رسیدن به یک وحدت حداکثری وجود دارد و این که آقای عارف مطرح می‎کند که اصولگرایان در انتخابات آینده برنده هستند و آقای باهنر می‎گوید مجلس آینده، مجلس اصولگرایی است نباید خیال اصولگرایان را راحت کند که پس مجلس یازدهم، مجلس اصولگرایان خواهد بود.

[ad_2]